1. Help Center
  2. Palveluntarjoajille
  3. Tietojen päivitys ja verkkopalvelun käyttö

Yrityksen tietojen päivittäminen verkkopalvelussa

Tilinumeron ja tilitystietojen muokkaaminen

  • Voit muokata yrityksesi tai toimipisteen tilinumeroa sopimuksesta vastaavan roolilla Smartumin verkkopalvelussa. Voit tarkastella tilinumeroa vasemman valikon kohdan ”Asiakkuuden tiedot” alta. Mikäli yrityksessänne käytetään tilityksiin vain yhtä tilinumeroa, voit muokata tilinumeroa tämän osion alta.
  • Mikäli toimipisteilläsi on eri tilinumerot, voit lisätä ja muokata toimipistekohtaisia tilinumeroita kohdassa ”Toimipisteet”. Pääset muokkaamaan toimipisteen tilinumeroa kynäsymbolia painamalla. Kun lisäät toimipisteelle tilinumeron, maksetaan tämän toimipisteen tilitykset tälle tilille. Mikäli toimipisteellä ei ole toimipistekohtaista tilinumeroa, käytetään tilityksiin sitä tilinumeroa, joka löytyy kohdasta ”Asiakkuuden tiedot”.

Miten lisään uuden toimipisteen yritykselle?

  • Yrityksesi sopimuksen alla voi olla yksi tai useampi toimipiste.
  • Saman sopimuksen alla olevien toimipisteiden on oltava samaa etutyyppiä vastaan ottavia toimipisteitä.
  • Mikäli haluat tarjota myös muiden etutyyppien palveluita eli ottaa vastaan muita etutyyppejä, on tätä varten tehtävä eri palveluntarjoajasopimus.

Uuden toimipisteen lisääminen:

  1. Kirjaudu verkkopalveluun sopimuksesta vastaavan tunnuksilla.
  2. Siirry sivuvalikosta osioon ”Toimipisteet”. Näet näytöllä listauksen toimipisteistäsi ja niiden yläpuolella ”Lisää toimipiste”-painikkeen.​

  3. Klikkaa ”Lisää toimipiste”.

  4. Täytä uuden toimipisteen tiedot huolellisesti.

  5. Tallenna lopuksi tiedot klikkaamalla ”Tallenna tiedot”-painiketta sivun alalaidassa.

  6. Odota, että olemme lisänneet uuden toimipisteesi verkostoon. Pyrimme käsittelemään uusien toimipisteiden lisäykset mahdollisimman nopeasti. Toimipaikka on lisätty verkostoon, kun uudelle toimipisteellesi nimetty pääkäyttäjä saa meiltä sähköpostiviestin otsikolla ”Sinulle on lisätty uusi rooli”.

  7. Voit alkaa vastaanottamaan Smartum-maksuja uudessa toimipisteessäsi heti, kun lisäämäsi uuden toimipisteen pääkäyttäjä on saanut sähköpostivahvistuksen uuden roolin lisäämisestä.

Käsittelyn jälkeen lähetämme yrityksesi uudelle toimipisteelle materiaalipaketin postitse. Paketti sisältää mm. markkinointimateriaalia ja tilityslomakkeita setelitilityksiä varten.

Miten lisään sähköpostiosoitteen maksukuitteja varten?

  • Mikäli haluat asiakkaan SmartumPay- ja verkkomaksuista kuitit sähköpostiisi, voit asettaa sähköpostiosoitteen toimipisteelle Smartumin verkkopalvelussa.
  • Pääset muokkaamaan toimipistettä kohdasta ”Toimipisteet” tai ”Toimipisteen hallinnointi”. Lisää haluamasi sähköpostiosoite toimipisteen tietoihin kohtaan "Sähköpostiosoite kuiteille". Jokaiselle toimipisteelle asetetaan sähköpostiosoite erikseen.
  • Asetettuasi sähköpostiosoitteen saat jokaisesta maksusta kuitin sähköpostitse. Kuitista näet maksun ja maksajan tiedot.
  • Pääset muokkaamaan toimipistettä kohdasta ”Toimipisteet” tai ”Toimipisteen hallinnointi”. Lisää haluamasi sähköpostiosoite toimipisteen tietoihin kohtaan "Sähköpostiosoite kuiteille". Jokaiselle toimipisteelle asetetaan sähköpostiosoite erikseen.
  • Asetettuasi sähköpostiosoitteen saat jokaisesta maksusta kuitin sähköpostitse. Kuitista näet maksun ja maksajan tiedot.