Miten asiakas maksaa Smartum-verkkomaksulla?
- Asiakas voi maksaa Smartum-verkkomaksulla helposti verkkokaupassasi.
- Tehdessään ostosta verkkokaupassasi asiakas valitsee maksutavaksi Smartumin samaan tapaan kuin valitsisi esimerkiksi korttimaksun tai verkkopankkimaksamisen.
- Asiakas kirjautuu sisään Smartum-käyttäjätiliinsä ja vahvistaa maksun.
- Maksun vahvistamisen jälkeen asiakas saa kuitin sähköpostiinsa samaan tapaan kuin SmartumPay-sovellusmaksun jälkeen.
- Smartum-verkkomaksulla tehdyt maksut ilmestyvät näkyviin verkkopalvelun veloitushistoria-osioon toimipisteen pääkäyttäjän roolilla samaan tapaan kuin sovellusmaksut.
- Myös virheellisen maksun palauttaminen asiakkaalle onnistuu samaan tapaan verkkopalvelussa saman vuorokauden aikana.
- Smartum-verkkomaksuilla ostettuihin tuotteisiin sovelletaan samoja palautus- ja peruutusehtoja kuin normaalisti kumppanin verkkokaupassa.
- Smartum-verkkomaksun käytöstä ei tule kumppanille lisäkustannuksia.
- Palvelupalkkiota maksat toteutuneista maksuista hinnastomme mukaan.
Mitä palveluita asiakas voi maksaa verkkomaksulla?
- Smartum-verkkomaksu sopii kaikkiin etutyyppeihimme, eli liikunta-, kulttuuri-, hieronta-, lounas-, terveys- pyörä- ja työmatkaetuihin.
- Huomaathan, että Smartum-verkkomaksulla voi maksaa yhdessä verkkokaupassa vain sen verkostotyypin palveluita, johon verkkokaupan lisännyt kumppani kuuluu (esimerkiksi liikuntaverkostoon kuuluvan kumppanin sivuilla ei voi maksaa kulttuuriedulla).
- Verottajan ohjeen mukaisesti myös Smartum-verkkomaksulla edunsaaja voi maksaa vain itse käyttämiään palveluita tai tuotteita, ei toisen henkilön käyttöön tulevia. Omaan käyttöönsä asiakas voi ostaa useampia tuotteita, kuten esimerkiksi sarjalippuja.
Korttimaksun lisääminen Smartum-verkkomaksutapaan
- Mikäli sinulla on käytössäsi Smartum-verkkomaksu ja haluat tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa osan maksusta Smartum työsuhde-eduilla ja loput pankki- tai luottokortilla, tapahtuu se Stripe-maksuvälityspalvelun kautta.
Ohjeet jaetun maksun toteuttamiseen:
-
Luo Stripe tili, jotta yrityksesi pääsee vastaanottamaan maksuja.
-
Yhdistä Stripe-tilisi Smartumin Stripe-tiliin alla olevien linkkien avulla.
-
Kun palvelu on aktivoitu, saatte Stripe-ID -tunnukset testausta ja tuotantokäyttöä varten. Tallentakaa nämä ja toimittakaa ne kehittäjällenne.
Yhdistä tilit:
- Yhdistä Stripe-testitili: https://stripe-connect.staging.smartum.fi
- Yhdistä Stripe-tuotantotili: https://stripe-connect.smartum.fi
- Pääset testaamaan yleistä käyttöliittymää Smartumin demo-verkkokaupan kautta: https://webshop.staging.smartum.fi
- Maksuja pääsee testaamaan näillä tunnuksilla:
Käyttäjätunnus: 64556@arant.io
Salasana: sagapo
Testikortin numero: 4242 4242 4242 4242
CVC: Mitkä tahansa 3 numeroa
Expiry date: Mikä tahansa tuleva päivämäärä
- Maksuja pääsee testaamaan näillä tunnuksilla:
Miten otan verkkomaksun käyttöön verkkokauppaan tai nettisivuille?
- Smartum-verkkomaksu on asiakkaalle ja kumppanille turvallinen ja helppo maksuratkaisu kumppanin omilla nettisivuilla.
- Smartum-verkkomaksutavan lisäät maksutta ja helposti suoraan omaan verkkokauppaasi. Sen käyttöönotto on helppoa eikä vaadi monimutkaisia muutoksia nettisivuillesi.
- Löydät verkkomaksun käyttöönotto-ohjeen sekä tekniset ohjeet sivujesi kehittäjälle täältä.
- Vinkki! Jos yritykselläsi on WiseGym-, Liveto-, Eventio-, Johku tai Liikuttajat-verkkokauppa-alusta, saat lisättyä Smartum-verkkomaksutavan helposti ottamalla yhteyttä verkkokauppa-alustan tarjoajaasi.
- Verkkomaksutavan käyttöönottoon vaadittavan venue_id-tunnuksen löydät verkkopalvelustamme sopimuksesta vastaavan roolilla kohdasta "Verkkomaksu".