Verkkomaksujen vastaanottaminen

Miten asiakas maksaa Smartum-verkkomaksulla?

  • Asiakas voi maksaa Smartum-verkkomaksulla helposti verkkokaupassasi.
  • Tehdessään ostosta verkkokaupassasi asiakas valitsee maksutavaksi Smartumin samaan tapaan kuin valitsisi esimerkiksi korttimaksun tai verkkopankkimaksamisen.
    • Asiakas kirjautuu sisään Smartum-käyttäjätiliinsä ja vahvistaa maksun.
    • Maksun vahvistamisen jälkeen asiakas saa kuitin sähköpostiinsa samaan tapaan kuin SmartumPay-sovellusmaksun jälkeen.
  • Smartum-verkkomaksulla tehdyt maksut ilmestyvät näkyviin verkkopalvelun veloitushistoria-osioon toimipisteen pääkäyttäjän roolilla samaan tapaan kuin sovellusmaksut.
  • Myös virheellisen maksun palauttaminen asiakkaalle onnistuu samaan tapaan verkkopalvelussa saman vuorokauden aikana.
  • Smartum-verkkomaksuilla ostettuihin tuotteisiin sovelletaan samoja palautus- ja peruutusehtoja kuin normaalisti kumppanin verkkokaupassa.
  • Smartum-verkkomaksun käytöstä ei tule kumppanille lisäkustannuksia.
  • Palvelupalkkiota maksat toteutuneista maksuista hinnastomme mukaan.

Mitä palveluita asiakas voi maksaa verkkomaksulla?

  • Smartum-verkkomaksu sopii kaikkiin etutyyppeihimme, eli liikunta-, kulttuuri-, hieronta-, lounas-, terveys- pyörä- ja työmatkaetuihin.
  • Huomaathan, että Smartum-verkkomaksulla voi maksaa yhdessä verkkokaupassa vain sen verkostotyypin palveluita, johon verkkokaupan lisännyt kumppani kuuluu (esimerkiksi liikuntaverkostoon kuuluvan kumppanin sivuilla ei voi maksaa kulttuuriedulla).
  • Verottajan ohjeen mukaisesti myös Smartum-verkkomaksulla edunsaaja voi maksaa vain itse käyttämiään palveluita tai tuotteita, ei toisen henkilön käyttöön tulevia. Omaan käyttöönsä asiakas voi ostaa useampia tuotteita, kuten esimerkiksi sarjalippuja.

Korttimaksun lisääminen Smartum-verkkomaksutapaan

  • Mikäli sinulla on käytössäsi Smartum-verkkomaksu ja haluat tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa osan maksusta Smartum työsuhde-eduilla ja loput pankki- tai luottokortilla, tapahtuu se Stripe-maksuvälityspalvelun kautta.

Ohjeet jaetun maksun toteuttamiseen:

  1. Luo Stripe tili, jotta yrityksesi pääsee vastaanottamaan maksuja.

  2. Yhdistä Stripe-tilisi Smartumin Stripe-tiliin alla olevien linkkien avulla.

  3. Kun palvelu on aktivoitu, saatte Stripe-ID -tunnukset testausta ja tuotantokäyttöä varten. Tallentakaa nämä ja toimittakaa ne kehittäjällenne.

Yhdistä tilit:

  • Pääset testaamaan yleistä käyttöliittymää Smartumin demo-verkkokaupan kautta: https://webshop.staging.smartum.fi
    • Maksuja pääsee testaamaan näillä tunnuksilla:
      Käyttäjätunnus: 64556@arant.io
      Salasana: sagapo
      Testikortin numero: 4242 4242 4242 4242
      CVC:
      Mitkä tahansa 3 numeroa
      Expiry date: Mikä tahansa tuleva päivämäärä

Miten otan verkkomaksun käyttöön verkkokauppaan tai nettisivuille?

  • Smartum-verkkomaksu on asiakkaalle ja kumppanille turvallinen ja helppo maksuratkaisu kumppanin omilla nettisivuilla.
  • Smartum-verkkomaksutavan lisäät maksutta ja helposti suoraan omaan verkkokauppaasi. Sen käyttöönotto on helppoa eikä vaadi monimutkaisia muutoksia nettisivuillesi.
  • Löydät verkkomaksun käyttöönotto-ohjeen sekä tekniset ohjeet sivujesi kehittäjälle täältä.
  • Vinkki! Jos yritykselläsi on WiseGym-, Liveto-, Eventio-, Johku tai Liikuttajat-verkkokauppa-alusta, saat lisättyä Smartum-verkkomaksutavan helposti ottamalla yhteyttä verkkokauppa-alustan tarjoajaasi.
  • Verkkomaksutavan käyttöönottoon vaadittavan venue_id-tunnuksen löydät verkkopalvelustamme sopimuksesta vastaavan roolilla kohdasta "Verkkomaksu".