Uusien tai puuttuvien työntekijöiden lisääminen etutilaukselle (Smartum Saldo)

Onko yritykseenne tullut uusia työntekijöitä? Jäikö etutilauksesta työntekijöitä puuttumaan?

💡Smartum Saldossa et voi lisätä työntekijöitä itse. Uusi työntekijä tulee edunkäyttäjäksi vain ilmoittautumisprosessin kautta.

Kun etutilaus on vielä kesken/avoinna, etuun ilmoittautuminen on vielä mahdollinen. Kun etutilaus on vahvistettu, uusille työntekijöille tehdään uusi etutilaus. Tässä ohjeet kumpaankin tilanteeseen:

Etutilaus on vielä kesken/avoinna

Etutilaus on viimeistelty ja lasku toimitettu


Etutilaus on vielä kesken/avoinna

Etutilaus on kesken/avoinna niin kauan kunnes laskua ei ole toimitettu. 
1. Kun tilauslista on vielä avoinna (tilausta ei ole saatettu loppuun eikä laskua ole näin ollen toimitettu) JA ilmoittautuminen on auki:

Lähetä puuttuville ​työntekijöille ilmoittautumislinkki, jonka olet saanut luodessasi etutilausta (katso ohjeet täältä). Linkin kautta työntekijät ilmoittautuvat etujen vastaanottajaksi. Voit lähettää ilmoittautumislinkin työntekijälle esimerkiksi sähköpostitse.

minkä jälkeen työntekijä luo itselleen Smartum-tunnukset ja ilmoittautuu etuun.

2. Kun tilauslista on vielä avoinna (tilausta ei ole saatettu loppuun eikä laskua ole näin ollen toimitettu) JA ilmoittautuminen on umpeutunut:

Kun tilaTilaajana voit pidentää ilmoittautumisaikaa, jotta loput työntekijät voivat ilmoittautua edulle. Voit muokata ilmoittautumisaikaa avaamalla tekemäsi tilauslistan > Muokkaa.


Etutilaus on viimeistelty ja lasku toimitettu

Kun tilaus on jo tehty siitä on lähetetty lasku, työntekijä ei voi enää ilmoittautua etuun. 

Lasku tehdystä tilauksesta maksetaan jolloin etu aktivoituu jo ilmoittautuneille työntekijöille ja tehdään uusi tilaus puuttuvalla (puuttuville) työntekijälle. Koska kyseessä on uusi tilaus, siitä tulee uusi lasku. Mikäli yrityksen saldotilillä on saldoa käytettävissä, sitä voi toki käyttää tilauksen tekemiseen.