Työntekijöiden hallinnointi SmartumPlus-palvelussa

Tästä artikkelista löydät ohjeet seuraaviin aihealueisiin:

Työntekijän lisääminen

Työntekijän tietojen muokkaaminen

Työntekijän poistaminen

Työntekijän nimen vaihdos


Työntekijän lisääminen SmartumPlus-palveluun:

  1. Siirry yläpaneelista Työntekijät-näkymään, ja klikkaa "Lisää työntekijä".

    Mikäli lisäät usean työntekijän tiedot samanaikaisesti, tutustu työntekijöiden lisäämiseen CSV-tiedostolla.

     

  2. Täytä lomakkeeseen pakolliset tiedot: työntekijän sähköposti tai puhelinnumero sekä joustavan edun prosentin.

    Joustavan edun prosentti ilmaisee, kuinka suuren osan yrityksenne joustavan edun koko vuoden määrästä työntekijä saa. Jos etuprosentti on 100%, työntekijä saa käyttää edun täysimääräisesti. Jos etuprosentti on 50%, työntekijä saa puolet. 

  3. Lisätiedot: Voit syöttää hallinnan helpottamiseksi työntekijän: 

    • HR-ID:n

    • Etunimen

    • Sukunimen

    Työntekijän etunimeä käytetään viestinnässä, mikäli se on täytetty. Nimitiedot vahvistetaan tai korvataan edunkäyttäjän vahvan tunnistautumisen toimesta edun aktivoinnin yhteydessä.

  4. Jos olet luonut ryhmiä, voit lisätä työntekijän yhteen tai useampaan ryhmään.

  5. Tallenna tiedot sivun alalaidasta tallenna -painikkeesta.
    Muista lopuksi vahvistaa tilaus tai muutokset, jotta tekemäsi valinnat astuvat voimaan.

  6. Voit lisätä taulukkoon myös omia sarakkeita yrityksesi tarpeisiin, kuten kustannuspaikka tai toimipiste. Järjestelmään ei saa syöttää henkilökohtaisia tai arkaluonteisia tietoja. Lisää uusi sarake taulukon kolmen pisteen valikosta. Lisätty sarake näkyy taulukossa, CSV-pohjassa sekä työntekijän sivulla.


Näin muokkaat työntekijän tietoja:

  1. Avaa yksittäisen työntekijän tiedot klikkaamalla työntekijät-listauksessa työntekijän rivillä missä tahansa kohdassa, esimerkiksi nimen kohdalla. 
  2. Muokkaa työntekijän tiedot.
  3. Tallenna tiedot. Muistathan myös vahvistaa tekemäsi muutokset.
Mikäli päivität useiden kymmenien henkilöiden tietoja kerralla, voit tehdä sen käyttäen CSV-tiedostoa.


Näin poistat työntekijän tiedot:

Työntekijät-listanäkymästä

Poista työntekijä taulukon kolmen pisteen valikosta valitsemalla "Poista edunkäyttäjä".

Työntekijän näkymästä

Avaa yksittäisen työntekijän tiedot klikkaamalla työntekijät-listauksessa työntekijän rivillä missä tahansa kohdassa, esimerkiksi nimen kohdalla.

Valitse alhaalta painikkeesta "Poista".

Poistamisen yhteydessä saat seuraavan ilmoituksen, joka on sinulle tilaajana tiedoksi. 

Muista lopuksi: vahvistaa tilaus tai muutokset oikeasta yläkulmasta, jotta tekemäsi valinnat astuvat voimaan.

Huom! Jos poistat vahingossa väärän työntekijän, voit palauttaa hänen tietonsa ennen tilausmuutosten vahvistamista valitsemalla kolmen pisteen valikosta Peruuta työntekijän poisto. 

Mikäli ehdit jo vahvistaa muutokset, lisää työntekijä uudelleen normaaliin tapaan yllä olevien ohjeiden mukaisesti. 


Näin muutat työntekijän nimen

Työntekijän nimitietoja ei pysty muokkaamaan itse. Mikäli työntekijän nimi on muuttunut, se päivittyy automaattisesti, kun työntekijä kirjautuu SmartumPay:hin uudelleen vahvaa tunnistautumista käyttäen. Vahvan tunnistaumisen kautta tunnistetaan että kyseessä on oikea edunkäyttäjä, ja haetaan päivittyneet tiedot.