Miten pitää toimia, jos työntekijäni nimi muuttuu? (Smartum Saldo)

Artikkelista löydät ohjeet tilanteeseen, jossa työntekijän nimi muuttuu ja se tulee päivittää hänen tietoihinsa.

Tietoturvasyistä nimeä ei voida vaihtaa chatin tai sähköpostin kautta tehdyn pyynnön perusteella, ellei työntekijän uusi nimi ilmene siitä sähköpostista, joka on tallennettuna Smartum-tilille verkkopalvelussamme. Sisäänkirjautuneena työntekijä pääsee vaihtamaan sähköpostiosoitteen profiilissaan (vasen yläkulma).

Mikäli sähköpostin päivittäminen ei onnistu tällä tavoin, niin työntekijän tulee toimittaa kuva henkilöllisyystodistuksesta turvapostin kautta. Näin päivitys voidaan tehdä tietoturvallisesti. Alta löytyy ohjeet turvapostin käyttöön.

 

Näin lähetät salatun viestin Turvapostin käyttäjälle kumppanit@smartum.fi:

  • Kirjoita avautuvan näytön ylimpään kenttään oma sähköpostiosoitteesi, johon saapuu Turvaposti-palvelimelta lähetyksesi vahvistuspyyntö.

  • Kirjoita viesti ja liitä mahdollinen liite/liitteet.

  • Voit hyväksyä viestille ehdotetun salasanan tai vaihtaa tilalle oman salasanan. Salasana toimitetaan vastaanottajan matkapuhelimeen automaattisesti tekstiviestillä.

  • Klikkaa ”Lähetä”.

  • Turvaposti-palvelimelta saat vahvistuspyynnön sähköpostiosoitteeseesi, joka sinun pitää vielä kuitata klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä. Viesti lähtee vastaanottajalle vasta tämän kuittauksen jälkeen!