Miten pitää toimia, jos työntekijäni nimi tai sähköposti muuttuu? (Smartum Saldo)

Työntekijän nimi muuttuu 

Työntekijän sähköposti muuttuu


Työntekijän nimi muuttuu 

💡Työntekijän nimen voi Smartum Saldoon muuttaa vain Smartum, ei työntekijä tai työnantaja.

Tietoturvasyistä emme voi vaihtaa nimeä chatin tai sähköpostin kautta tehdyn pyynnön perusteella. Työntekijän tulee toimittaa kuva henkilöllisyystodistuksesta turvapostin kautta. 

Näin lähetät salatun viestin turvapostin kautta:

  • Mene sivulle www.turvaposti.fi.

  • Kirjoita kenttään "Lähetä turvapostia vastaanottajalle" sähköpostiosoite: kumppanit@smartum.fi  ja paina Lähetä-painiketta. 

    • Vaihtoehtoisesti voit liittää suoraan selaimeen osoitteen https://www.turvaposti.fi/viesti/kumppanit@smartum.fi
  • Kirjoita avautuvan näytön ylimpään kenttään oma sähköpostiosoitteesi, johon saapuu Turvaposti-palvelimelta lähetyksesi vahvistuspyyntö.

  • Kirjoita viesti ja liitä mahdollinen liite/liitteet.

  • Voit hyväksyä viestille ehdotetun salasanan tai vaihtaa tilalle oman salasanan. Salasana toimitetaan vastaanottajan matkapuhelimeen automaattisesti tekstiviestillä.

  • Klikkaa ”Lähetä”.

  • Turvaposti-palvelimelta tulee vahvistuspyyntö sähköpostiosoitteeseesi, pitää vielä kuitata klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä. Viesti lähtee vastaanottajalle vasta tämän kuittauksen jälkeen!
  • Päivitämme työntekijän nimen 5 arkipäivän kuluessa. 

Huom! Työntekijän omaan SmartumPay-sovellukseen uudet nimitiedot päivittyvät automaattisesti, kun työntekijä kirjautuu ulos ja takaisin sisään pankkitunnistautumista käyttäen. Vahvan tunnistautumisen kautta tunnistetaan että kyseessä on oikea edunkäyttäjä, ja haetaan päivittyneet tiedot. 


Työntekijän sähköposti muuttuu

Työntekijän sähköpostin voi muuttaa joko työntekijä itse tai Smartum. 
Työntekijä pääsee itse pääsee vaihtamaan sähköpostiosoitteen kirjautumalla itse Smartum Saldo-palveluun osoitteessa https://extranet.smartum.fi/login. Avaa profiilitiedot vasemman yläkulman punaisesta profiilipainikkeesta. 
Kirjoita uusi sähköpostiosoite ja paina Tallenna. 
Smartum tekee muutoksen turvapostipyynnön perusteella, ohjeet tähän ovat yläpuolella. Näin toimitaan myös jos työntekijä ei pääse kirjautumaan sisään ja muuttamaan sähköpostiaan itse.