Salasanalla kirjautuminen on poistunut käytöstä, kirjauduthan pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
Viimeksi päivitetty: 9.4.2025
Tästä artikkelista löydät yleisimpiä ratkaisuja kirjautumisongelmiin. Suurin osa kirjautumiseen liittymistä ongelmista ratkeaa seuraavasti:
1. Asenna sovellus uudelleen ja kirjaudu vahvalla tunnistautumisella
2. Käytä etuja maksamalla selaimessa
3. Kirjautuminen onnistuu mutta edut eivät näy?
Huomioithan, että emme suosittele kirjautumaan ulos SmartumPay-sovelluksesta jokaisen käyttökerran päätteeksi.
Asenna SmartumPay-sovellus uudelleen
Joillain puhelimilla sovelluksen päivittäminen ei riitä, vaan sovellus tulee asentaa uudelleen.
- Poista SmartumPay-sovellus.
- Käynnistä puhelin uudelleen, jotta taustalla olevat sovellukset sulkeutuvat.
- Lataa ja asenna sovellus uudelleen puhelimesi sovelluskaupasta.
- Tunnistaudu sovellukseen Mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillasi.
Käytä etuja tekemällä maksu selaimessa
Jos edellä mainitut keinot eivät toimi, kokeile maksua selaimessa.
Toimi näin:
- Avaa internetselain ja kirjoita osoitteeksi pay.smartum.fi jolloin Käyttöpaikkahaku avautuu.
- Kirjoita hakukenttään palveluntarjoaja, jolle haluat maksun suorittaa ja paina Tee maksu -painiketta
- Syötä summa sille varattuun kenttään
- Valitse maksutavaksi Maksan Smartumin työsuhde-edulla ja paina Jatka maksamaan
-
Sinut ohjataan vahvaan tunnistautumiseen ja maksun suorittamiseen. Kun maksu on onnistunut, saat kuitin.
Kirjautuminen onnistuu mutta edut eivät näy?
Tutustu tukiartikkeliin Miksi etuni eivät näy SmartumPay-sovelluksessa?