Eivätkö etusi näy SmartumPay-sovelluksessa? Tästä artikkelista löydät yleisimmät syyt ja ratkaisut ongelmaan.
Artikkelin sisällysluettelo:
Näin saat edut näkyviin – kokeile ensin näitä
Salasanalla kirjautuminen
Työsuhteesi on muuttunut tai olet vapaalla
Työnantajasi on tehnyt etuihin muutoksia
Viimeksi päivitetty: 9.4.2025
Tarkista nämä asiat ensin:
1. Varmista, että olet aktivoinut edut käyttösi saamastasi sähköpostista. Sähköpostissa oleva linkki on kertakäyttöinen, joten jos ilmoittautuminen on jäänyt kesken tai et ole saanut sähköpostia, ota yhteyttä työnantajaasi.
2. Poista sovellus puhelimestasi. Käynnistä laite uudelleen taustalla olevien sovellusten sulkemiseksi, ja asenna sovellus uudelleen.
3. Kirjaudu sisään vahvalla tunnistautumisella, eli mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillasi.
Jos edut eivät vieläkään näy, tarkista nämä:
- Oletko aiemmin kirjautunut salasanalla? Salasanalla kirjautuminen poistui käytöstä 9.4.2025. Jos olet aiemmin käyttänyt kirjautumiseen salasanaa, kirjaudu ensin ulos sovelluksesta ja sen jälkeen uudelleen sisään vahvalla tunnistautumisella. Jos tämä ei onnistu tai edut eivät näy, Smartum-tilistäsi saattaa puuttua henkilötunnus, jota vahvaan tunnistautumiseen tarvitaan. Tässä tapauksessa ota yhteyttä asiakaspalveluun.
- Onko työsuhteessasi tapahtunut muutoksia? Jos olet ollut esimerkiksi opinto- tai vanhempainvapaalla, on mahdollista, että edut eivät ole olleet käytössä vapaan aikana. Työnantajilla on erilaisia käytäntöjä tämän säätelyn suhteen. Kysythän asiaa siis työnantajaltasi.
- Työaikamuutokset ja etujen määrä. Jos työaikasi on muuttunut kokoaikaisuudesta osa-aikaisuuteen, työnantajasi on voinut muuttaa myös etuprosenttiasi.
- Jos olit jo käyttänyt koko etumäärän, johon sinulla muutoksen jälkeen olisi oikeus, etuja ei välttämättä enää näy SmartumPay-sovelluksesi Tilit-osiossa.
- Jos työsuhteesi on päättynyt, työnantajasi on voinut poistaa edut käytöstäsi.
- Jos työnantajasi on tehnyt muutoksia Smartumin tilausportaalissa, edut eivät välttämättä enää näy sovelluksessa. Tarkista asia ensin työnantajaltasi. Jos työnantaja ei osaa kertoa syytä, hän voi olla yhteydessä Smartumin asiakaspalveluun.
- Työnantaja on tehnyt muutoksia etukäytänteisiin. Työnantajalla on oikeus muuttaa yrityksen etukäytänteitä, mikä saattaa vaikuttaa siihen, mitä etuja työntekijöillä on käytettävissään.
- Jos edut ovat vanhentuneet, eivät ne enää näy sovelluksessa. Huolehdithan siis että vanhentumispäivä on tiedossasi, jotta edut tulee käytetyksi ennen vanhentumista. Vanhentuneita etuja ei voi käyttää.