Edunkäyttäjien lisääminen, poistaminen ja muokkaus Smartum Plus-palvelussa

Tästä artikkelista löydät ohjeet seuraaviin aiheisiin:

Edunkäyttäjän lisääminen

Edunkäyttäjän tietojen muokkaaminen

Edunkäyttäjän nimen vaihdos

Edunkäyttäjän poistaminen

Edunkäyttäjien hallinta CSV -tiedostolla

Oletko tilaamassa vuoden 2025 etuja?
Tutustu vuoden 2025 etujen tilausohjeisiin täältä.

 


Edunkäyttäjän lisääminen SmartumPlus-palveluun:

  1. Siirry Edunkäyttäjät-näkymään, ja klikkaa "Lisää edunkäyttäjä".

    Mikäli lisäät usean työntekijän tiedot samanaikaisesti, tutustu edunkäyttäjien lisäämiseen CSV-tiedostolla.

    Näyttökuva 2024-11-28 kello 16.33.55

  2. Täytä lomakkeeseen pakolliset tiedot: Edunkäyttäjän sähköposti tai puhelinnumero sekä joustavan edun prosentin.

    Joustavan edun prosentti ilmaisee, kuinka suuren osan yrityksenne joustavan edun koko vuoden määrästä edunkäyttäjä saa. Jos etuprosentti on 100%, edunkäyttäjä saa käyttää edun täysimääräisesti. Jos etuprosentti on 50%, edunkäyttäjä saa puolet. 

  3. Lisätiedot: Voit syöttää hallinnan helpottamiseksi edunkäyttäjän: 

    • HR-ID:n

    • Etunimen

    • Sukunimen

    Edunkäyttäjän etunimeä käytetään viestinnässä, mikäli se on täytetty. Nimitiedot vahvistetaan tai korvataan edunkäyttäjän vahvan tunnistautumisen toimesta edun aktivoinnin yhteydessä.

  4. Jos olet luonut ryhmiä, voit lisätä edunkäyttäjän yhteen tai useampaan ryhmään.

  5. Tallenna ja vahvista muutokset: Tallenna tiedot "lisää edunkäyttäjä" -painikkeella.
    Kun olet valmis, vahvista valintasi "vahvista muutokset" -näkymässä jotta ne astuvat voimaan.

Voit lisätä edunkäyttäjät taulukkoon myös omia sarakkeita yrityksesi tarpeisiin, kuten kustannuspaikka tai toimipiste. Järjestelmään ei saa syöttää henkilökohtaisia tai arkaluonteisia tietoja. 

Lisää uusi sarake taulukon kolmen pisteen valikosta. Lisätty sarake näkyy taulukossa, CSV-pohjassa sekä edunkäyttäjän sivulla.


Näin muokkaat edunkäyttäjän tietoja:

  1. Avaa yksittäisen edunkäyttäjän tiedot klikkaamalla edunkäyttäjä -listauksessa edunkäyttäjän rivillä missä tahansa kohdassa, esimerkiksi nimen kohdalla. 
  2. Muokkaa edunkäyttäjän tiedot.
  3. Tallenna tiedot. Muistathan myös vahvistaa tekemäsi muutokset.
Mikäli päivität useiden kymmenien henkilöiden tietoja kerralla, voit tehdä sen käyttäen CSV-tiedostoa.

Näin muutat edunkäyttäjän nimen

Edunkäyttäjän nimitietoja ei pysty muokkaamaan itse. Mikäli työntekijän nimi on muuttunut, se päivittyy automaattisesti, kun työntekijä kirjautuu SmartumPay:hin uudelleen vahvaa tunnistautumista käyttäen. Vahvan tunnistaumisen kautta tunnistetaan että kyseessä on oikea edunkäyttäjä, ja haetaan päivittyneet tiedot.  





Näin poistat edunkäyttäjän tiedot:


Edunkäyttäjät -listanäkymästä :

  1. Edunkäyttäjät lista: Siirry edunkäyttäjät näkymään ja etsi poistettava edunkäyttäjä.
  2. Poista edunkäytäjä: Poista edunkäyttäjä taulukon kolmen pisteen valikosta valitsemalla "Poista edunkäyttäjä".
  3. Vahvista muutokset: Kun olet valmis, vahvista valintasi "vahvista muutokset" -näkymässä jotta ne astuvat voimaan.

Edunkäyttäjän näkymästä:

  1. Avaa edunkäyttäjän näkymä: Avaa yksittäisen edunkäyttäjän tiedot klikkaamalla edunkäyttäjät -listauksessa edunkäyttäjän rivillä missä tahansa kohdassa, esimerkiksi nimen kohdalla.
  2. Poista edunkäyttäjä: Valitse alhaalta painikkeesta "Poista".
  3. Vahvista muutokset: Kun olet valmis, vahvista valintasi "vahvista muutokset" -näkymässä jotta ne astuvat voimaan.

Poistamisen yhteydessä saat seuraavan ilmoituksen, joka on sinulle tilaajana tiedoksi. 

Poistin väärän edunkäyttäjän

Jos poistat vahingossa väärän edunkäyttäjän, voit palauttaa hänen tietonsa ennen tilausmuutosten vahvistamista valitsemalla kolmen pisteen valikosta Peruuta työntekijän poisto. 

Mikäli ehdit jo vahvistaa muutokset, lisää edunkäyttäjä uudelleen normaaliin tapaan yllä olevien ohjeiden mukaisesti.