Kuinka lisään henkilön Smartum Plus-tilaajaksi? Käyttöoikeudet etujen tilaamiseen.

SmartumPlus-etujen tilaajana hallinnoit yrityksenne etutilauksia. Toisen tai useamman tilaajan lisäämisellä varmistat, että etujen hallinta sujuu keskeytyksettä ja joustavasti tilanteessa kuin tilanteessa.

Tästä artikkelista löydät ohjeet seuraaviin aihealueisiin:

Uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisääminen

Tilaajien tai yhteyshenkilöiden hallinta

Yrityksemme tilaajahenkilö ei ole meillä enää töissä

Mahdolliset ongelmatilanteet


Uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisääminen:

  1. Kirjaudu Smartum-palveluun.
  2. Valitse hallinnoitava yritys vasemmasta yläkulmasta ja siirry Yritysasetuksiin.
  3. Siirry sivun kohtaan "Lisää tilaaja".
    Tässä osiossa voit lisätä uuden tilaajan tai yhteyshenkilön.
  4. Syötä lisättävän tilaajan tai yhteyshenkilön sähköpostiosoite. Varmista, että sähköpostiosoite on oikein, sillä kutsu lähetetään tähän osoitteeseen.
  5. Klikkaa “Lähetä kutsu” -painiketta. Kutsu lähetetään sähköpostitse, ja uusi tilaaja voi aktivoida roolinsa sähköpostin ohjeiden mukaisesti.

Uuden tilaajan kutsut ovat voimassa 48 tuntia. Mikäli kutsu vanhenee ennen aktivointia, voit lähettää muistutusviestin tilaajat osion toiminnot sarakkeesta.


Tilaajien ja yhteyshenkilöiden hallinnointi

Kun uusi tilaaja tai yhteyshenkilö on lisätty, voit hallinnoida heidän oikeuksiaan Toiminnot-sarakkeen kautta.

  • Lähetä muistutussähköposti:
    Tämä toiminto lähettää muistutuksen aktivoimattomasta kutsusta.
  • Peru kutsu: Jos kutsu on vielä aktivoimatta, voit perua sen.
  • Poista tilaaja tai yhteyshenkilö: Voit poistaa käyttäjän oikeudet, mutta huomioithan, että ainut tilaaja tai yhteyshenkilö ei voi poistaa itseään.


Yrityksemme tilaajahenkilö ei ole enää meillä töissä

Mikäli toista tilaajaa ei löydy joka voisi lisätä henkilöitä (esim. työsuhde päättynyt, eikä roolia ole annettu kenellekään toiselle) eikä palveluun ole kellään enää pääsyä, pyydämme ottamaan yhteyttä työnantajien asiakaspalveluun tilaajat@smartum.fi

Tällöin tarkistamme onko tilaaja-roolia pyytävällä henkilöllä nimenkirjoitusoikeus. Mikäli ei ole, niin pyydämme valtakirjaa ennen tunnuksien antamista. 


Mahdolliset ongelmatilanteet

Jos kohtaat ongelmia uuden tilaajan tai yhteyshenkilön lisäämisessä, varmista seuraavat asiat:

  • Sähköpostiosoite on syötetty oikein eikä se sisällä kirjoitusvirheitä.
  • Kutsu on edelleen voimassa (alle 48 tuntia vanha). Mikäli kutsu ei ole enää voimassa, lähetä uusi muistutussähköposti. 
  • Olet kirjautunut SmartumPlus-palveluun oikeilla tunnuksilla.

Lue täältä miten päivität työnantajan yrityksen tietoja Smartum Plus-palvelussa.