Tekstiviestimaksujen vastaanottaminen

Asiakas voit tehdä Smartum-maksuja myös tekstiviestimaksulla, mikäli toimipisteelläsi on tekstiviestimaksujen vastaanottaminen käytössä.

 

Sopimuksesta vastaavan roolilla voit ottaa tekstiviestimaksut käyttöön verkkopalvelussamme toimipisteen asetuksista.

Asiakas kysyy toimipisteeltä tai tarkistaa käyttöpaikkahausta toimipistetunnuksen. Tekstiviestiin hän näppäilee kyseisen tunnuksen sekä maksun summan, mutta ei muita tietoja. Esimerkiksi MP1929 39,00.

Tekstiviesti lähetetään numeroon +358 45 7396 0755.

Kun asiakas tekee tekstiviestimaksun, hän saa paluuviestinä maksunvahvistuskuitin, josta näkyy maksun ajankohta, summa, sekä maksun vastaanottaneen toimipisteen tiedot. Tämän kuitin asiakas näyttää kassalla.

Virheellisen tekstiviestimaksun voi peruuttaa verkkopalvelussamme saman vuorokauden aikana samaan tapaan kuin SmartumPay-sovellusmaksun.