SmartumPay-maksujen vastaanottaminen

Näin vastaanotat SmartumPay-maksuja

  1. Saapuessaan toimipisteellesi suorittamaan maksua asiakas avaa SmartumPay-sovelluksensa, ja etsii sen käyttöpaikan, johon haluaa maksaa.
  2. Asiakas syöttää halutun summan, valitsee halutun etutyypin ja vahvistaa maksun pyyhkäisemällä.
  3. Suoritettuaan maksun, asiakas näyttää puhelimensa näytöltä kuittia, joka tulee näkyviin heti suoritetun maksun jälkeen. Kuitissa näkyy maksun ajankohta sekä sen toimipisteen nimi ja osoite, johon maksu on tehty.
  4. Tarkistathan, että nämä tiedot ovat oikein.
  5. Saat maksusta kuitin myös sähköpostiosoitteeseen, jonka voit asettaa verkkopalvelussamme kohdassa "Sähköpostiosoite kuiteille".
  6. Kuittinäkymästä pääsee tarkistusnäkymään, josta maksun voi merkata tarkistetuksi, jonka jälkeen tilaksi muuttuu "tarkistettu". Näin samalla kuitilla ei voi lunastaa samaa palvelua toistamiseen.
  7. Voit lyödä maksun kassaan kyseisellä summalla, tai veloittaa mahdollisen ylimenevän osuuden toisella maksutavalla.
  8. Mikäli asiakas tekee virheellisen maksun, voit mitätöidä sen verkkopalvelussamme saman vuorokauden aikana. Verkkopalveluun pääset osoitteesta smartum.fi.

     
  • Smartum tilittää maksut yrityksenne tilille ilmoittamassanne ajanjaksossa.
  • SmartumPay-maksutapa on aina automaattisesti käytössä kaikilla kumppaneillamme.
  • Et tarvitse SmartumPay-maksujen vastaanottamiseksi ylimääräisiä laitteita.


SmartumPay-maksun vastaanottaminen etänä

  • Asiakas voi suorittaa maksun SmartumPay-sovelluksella myös etänä.
  • Muista opastaa asiakasta maksamaan oikeaan toimipisteeseen oikealla summalla ja etutyypillä.
  • Kun asiakas tekee maksun, saat siitä kuitin sähköpostiosoitteeseen, jonka voit asettaa verkkopalvelussamme kohdassa "Sähköpostiosoite kuiteille".
  • Samasta verkkopalvelusta voit myös katsella maksajien nimiä Toimipisteen pääkäyttäjän roolilla kohdasta "Veloitushistoria". Näin voit siis tarkistaa, että kyseiseltä maksajalta on maksu saapunut.