Tästä artikkelista löydät tulostettavan setelitilityslomakkeen ja ohjeet Smartum-seteleiden tilitykseen ja postitukseen. Noudattamalla ohjeita varmistat tilitysprosessin sujuvuuden ja sen, että tilitykset kohdistuvat oikein
Artikkelin sisällysluettelo
Setelitykset vievät tällä hetkellä pidempään kuin normaalisti. Arvioitu aika on 2-4 viikkoa. Pahoittelemme tilannetta ja pyrimme tilittämään maksut mahdollisimman pian.
Mistä saan lisää tilityslomakkeita: tulosta alta
- Emme postita tilityslomakkeita kumppaneille. Mikäli tilityslomakkeesi ovat loppuneet, voit tulostaa niitä helposti lisää kotisivujemme materiaalipankista kohdasta "Tilityslomakkeet".
- Voit tulostaa tilityslomakkeen myös tästä.
Seteleiden tilitykset
- Tilitämme seteleiden arvon palvelupalkkiolla vähennettynä ilmoittamaanne tilinumeroon. Palvelupalkkiot näet hinnastostamme.
- Tilitysten oletusviite on 2624. Merkitse seteleitä lähettäessäsi tilityslomakkeeseen oma viite tai viesti, mikäli sellaisen haluat.
- Seteleiden tulee saapua toimistollemme viimeistään niiden vanhentumista seuraavan vuoden tammikuun 31. päivänä. Smartum ei tilitä vanhentuneita seteleitä 31. tammikuuta jälkeen.
- Tilityksiin liittyvät huomautukset on tehtävä 14 arkipäivän kuluessa maksupäivästä.
- Maksamme ulosotossa tai maksukiellossa oleville palveluntuottajille tilitykset kahden viikon välein ja käsittelemme samalla ulosottovähennykset ulosottovirastolle.
Seteleiden postitus
- Irrota setelit toisistaan. Älä niittaa tai teippaa seteleitä yhteen äläkä lisää seteleiden väliin mitään ylimääräistä.
- Seteleiden sarjanumeroiden tulee olla näkyvissä.
- Täytä lomakkeeseen oikeat tiedot huolellisesti. Varmista, että lomakkeessa on asiakasnumero ja että se on kirjoitettu oikein. Mikäli yrityksellänne on monta toimipistettä, niin täytäthän tilitettävän toimipisteen asiakasnumeron.
Löydät asiakasnumeron kumppaneiden verkkopalvelun toimipistehausta ennen toimipisteen nimeä (alla olevassa esimerkkikuvassa numero 212714). Lomakkeen täyttäjä vastaa siitä, että lomakkeen tiedot ovat oikein. - Varmista, että y-tunnus on lomakkeessa oikein. Smartum ei selvitä lähetyksiä, joissa tiedot on täytetty puutteellisesti tai väärin. Vastuu tietojen oikeellisuudesta on kumppanilla.
- Mikäli lomake on esipainettu, ethän tee merkintöjä esipainettujen tietojen päälle. Jos esitäytetyissä tiedoissa on virheitä, printtaa tästä uusi tilityslomake. Käytä vain nettisivuiltamme tulostamiasi lomakkeita.
- Lähetä päällimmäinen osa seteleiden mukana, alimmainen osa jää sinulle.
- Mikäli vastaanotatte Smartum Liikuntaseteleitä sekä Smartum Liikunta- ja kulttuuriseteleitä, ilmoita tilityslomakkeessa erikseen molempien seteleiden kappalemäärät.
- Pakkaa setelit postituksen kestävään pakkaukseen ja lähetä ne täytetyn tilityslomakkeen kanssa alla osoitteeseen Smartum Oy Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki.
- Laita kirjeeseen tarpeeksi postimerkkejä, jotta se tulee varmasti perille. Posti ei toimita Smartumille kirjeitä, joissa postimerkkejä ei ole tarpeeksi kattamaan postimaksua. Varmista että lähettäjän tiedot ovat oikein.
- Kumppani vastaa postituskuluista. Smartum ei nouda paketteja, joiden postituskuluja ei ole maksettu. Vanhat postitustunnukset eivät ole voimassa, joten kirjeet, joiden postimaksua ei ole maksettu, jäävät postiin ja posti joko toimittaa ne takaisin alkuperäiselle lähettäjälle tai tuhoaa lähetyksen. Tämä riippuu lähettäjän ja postin välisestä sopimuksesta.
- Setelit voi toimittaa myös paikan päälle toimistomme postiluukkuun samaan osoitteeseen. Tuodessasi seteleitä Smartumin toimistolle löydät pääoveltamme niille varatun postiluukun, johon kuoren voi tiputtaa. Muista laittaa mukaan täytetty tilityslomake.
- Smartum ei vastaa postin kadottamista lähetyksistä, eikä lunasta ilman postimaksua lähetettyjä lähetyksiä. Suosittelemme kirjattuna kirjeenä lähettämistä. Jos lähetät tilityksen kirjattuna kirjeenä, voit lisätä lähetyksen vastaanottajan tietoihin asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteen asiakaspalvelu@smartum.fi.
Viimeksi päivitetty 30.1.2025