Seteleiden tilitykset

Tästä artikkelista löydät ohjeet Smartum-seteleiden tilitykseen. Noudattamalla ohjeita varmistat tilitysprosessin optimaalisen sujuvuuden ja sen, että tilitykset kohdistuvat oikein

Seteleiden tilitykset

  • Tilitämme seteleiden arvon palvelupalkkiolla vähennettynä ilmoittamaanne tilinumeroon. Palvelupalkkiot näet hinnastostamme.
  • Tilitysten oletusviite on 2624. Merkitse seteleitä lähettäessäsi tilityslomakkeeseen oma viite tai viesti, mikäli sellaisen haluat.
  • Setelit umpeutuvat seteliin merkityn vuoden viimeisenä päivänä. Tämän jälkeen kumppanilla on vielä kuukausi aikaa toimittaa vanhentuneet setelit Smartumille.
  • Seteleiden tulee saapua toimistollemme viimeistään niiden vanhentumista seuraavan vuoden tammikuun 31. päivänä. Smartum ei tilitä vanhentuneita seteleitä 31. tammikuuta jälkeen.
  • Tilityksiin liittyvät huomautukset on tehtävä 14 arkipäivän kuluessa maksupäivästä.
  • Maksamme ulosotossa tai maksukiellossa oleville palveluntuottajille tilitykset kahden viikon välein ja käsittelemme samalla ulosottovähennykset ulosottovirastolle.

Seteleiden postitus

  1. Irrota setelit toisistaan. Älä niittaa tai teippaa seteleitä yhteen äläkä lisää seteleiden väliin mitään ylimääräistä.
  2. Seteleiden sarjanumeroiden tulee olla näkyvissä.
  3. Täytä lomakkeeseen oikeat tiedot huolellisesti. Varmista, että lomakkeessa on asiakasnumero. Mikäli yrityksellänne on monta toimipistettä, niin täytäthän tilitettävän toimipisteen asiakasnumeron. Näet sen Extranetin toimipistehaussa ennen toimipisteen nimeä, kuten kuvassa 212714. Lomakkeen täyttäjä vastaa siitä, että lomakkeen tiedot ovat oikein.
  4. Varmista, että asiakasnumero ja y-tunnus ovat lomakkeessa oikein. Smartum ei selvitä lähetyksiä, joissa edellä mainitut tiedot on täytetty puuttellisesti vai väärin. Vastuu tietojen oikeellisuudesta on kumppanilla.
  5. Mikäli lomake on esipainettu, ethän tee merkintöjä esipainettujen tietojen päälle. Jos esitäytetyissä tiedoissa on virheitä, tulosta uudet tilityslomakkeet verkkosivuiltamme. Käytä vain Smartumin toimittamia tai nettisivuiltamme tulostamiasi lomakkeita.
  6. Lähetä päällimmäinen osa seteleiden mukana, alimmainen osa jää sinulle.
  7. Mikäli vastaanotatte Smartum Liikuntaseteleitä sekä Smartum Liikunta- ja kulttuuriseteleitä, ilmoita tilityslomakkeessa erikseen molempien seteleiden kappalemäärät. 
  8. Pakkaa setelit postituksen kestävään pakkaukseen ja lähetä ne täytetyn tilityslomakkeen kanssa alla osoitteeseen Smartum Oy Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki.
  9. Laita kirjeeseen tarpeeksi postimerkkejä, jotta se tulee varmasti perille. Posti ei toimita Smartumille kirjeitä, joissa postimerkkejä ei ole tarpeeksi kattamaan postimaksua. Varmista että lähettäjän tiedot ovat oikein. 
  10. Kumppani vastaa postituskuluista. Smartum ei nouda paketteja, joiden postituskuluja ei ole maksettu. Vanhat postitustunnukset eivät ole voimassa, joten kirjeet, joiden postimaksua ei ole maksettu, jäävät postiin ja posti joko toimittaa ne takaisin alkuperäiselle lähettäjälle tai tuhoaa lähetyksen. Tämä riippuu lähettäjän ja postin välisestä sopimuksesta.
  11. Setelit voi toimittaa myös paikan päälle toimistomme postiluukkuun samaan osoitteeseen. Tuodessasi seteleitä Smartumin toimistolle löydät pääoveltamme niille varatun postiluukun, johon kuoren voi tiputtaa. Muista laittaa mukaan täytetty tilityslomake.
  12. Smartum ei vastaa postin kadottamista lähetyksistä, eikä lunasta ilman postimaksua lähetettyjä lähetyksiä. Suosittelemme kirjattuna kirjeenä lähettämistä. Jos lähetät tilityksen kirjattuna kirjeenä, voit lisätä lähetyksen vastaanottajan tietoihin asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteen asiakaspalvelu@smartum.fi.

Mistä saan lisää tilityslomakkeita?

  • Mikäli tilityslomakkeesi ovat loppuneet, voit tulostaa niitä lisää nettisivuiltamme. Tilityslomakkeet löydät nettisivujemme materiaalipankista kohdasta "Tilityslomakkeet".