Tästä artikkelista löydät ohjeet Smartum-seteleiden tilitykseen. Noudattamalla ohjeita varmistat tilitysprosessin optimaalisen sujuvuuden ja sen, että tilitykset kohdistuvat oikein
Seteleiden tilitykset
Tilitämme seteleiden arvon palvelupalkkiolla vähennettynä ilmoittamaanne tilinumeroon. Palvelupalkkiot näet hinnastostamme.
Tilitysten oletusviite on 2624. Merkitse seteleitä lähettäessäsi tilityslomakkeeseen oma viite tai viesti, mikäli sellaisen haluat.
Setelit umpeutuvat seteliin merkityn vuoden viimeisenä päivänä. Tämän jälkeen kumppanilla on vielä kuukausi aikaa toimittaa vanhentuneet setelit Smartumille.
Seteleiden tulee saapua toimistollemme viimeistään niiden vanhentumista seuraavan vuoden tammikuun 31. päivänä. Smartum ei tilitä vanhentuneita seteleitä 31. tammikuuta jälkeen.
Tilityksiin liittyvät huomautukset on tehtävä 14 arkipäivän kuluessa maksupäivästä.
Maksamme ulosotossa tai maksukiellossa oleville palveluntuottajille tilitykset kahden viikon välein ja käsittelemme samalla ulosottovähennykset ulosottovirastolle.
Seteleiden postitus
Irrota setelit toisistaan.
Älä niittaa, liimaa tai teippaa seteleitä yhteen. Älä myöskään lisää seteleiden väliin mitään ylimääräistä.
Niputa setelit samansuuntaisesti ja kiedo nippu vaikkapa kumilenkillä.
Seteleiden sarjanumeroiden tulee olla näkyvissä.
Täytälomakkeeseen oikeat tiedot huolellisesti. Varmista, että lomakkeessa on asiakasnumero. Mikäli yrityksellänne on monta toimipistettä, niin täytäthän tilitettävän toimipisteen asiakasnumeron. Lomakkeen täyttäjä vastaa siitä, että lomakkeen tiedot ovat oikein.
Varmista, että asiakasnumero ja y-tunnus ovat lomakkeessa oikein. Smartum ei selvitä lähetyksiä, joissa edellä mainitut tiedot on täytetty puuttellisesti vai väärin. Vastuu tietojen oikeellisuudesta onkumppanilla.
Mikäli lomake on esipainettu, ethän tee merkintöjä esipainettujen tietojen päälle. Jos esitäytetyissä tiedoissa on virheitä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme ja lähetämme sinulle korjatun lomakkeen.
Rastita alareunan ruutu, mikäli haluat, että sinulle toimitetaan lisää tilityslomakkeita.
Lähetä päällimmäinen osa seteleiden mukana, alimmainen osa jää sinulle.
Käytä vain Smartumin toimittamia tai nettisivuiltamme tulostamiasi lomakkeita.
Mikäli vastaanotatte Smartum Liikuntaseteleitä sekä Smartum Liikunta- ja kulttuuriseteleitä, ilmoita tilityslomakkeessa erikseen molempien seteleiden kappalemäärät. Pakkaa yhteen kuoreen enintään 800 seteliä.
Pakkaa setelit postituksen kestävään pakkaukseen ja lähetä ne täytetyn tilityslomakkeen kanssa alla osoitteeseen Smartum Oy Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki.
Laita kirjeeseen tarpeeksi postimerkkejä, jotta se tulee varmasti perille. Posti ei toimita Smartumille kirjeitä, joissa postimerkkejä ei ole tarpeeksi kattamaan postimaksua.
Kumppani vastaa postituskuluista. Smartum ei nouda paketteja, joiden postituskuluja ei ole maksettu. Vanhat postitustunnukset eivät ole voimassa, joten kirjeet, joiden postimaksua ei ole maksettu, jäävät postiin ja posti joko toimittaa ne takaisin alkuperäiselle lähettäjälle tai tuhoaa lähetyksen. Tämä riippuu lähettäjän ja postin välisestä sopimuksesta.
Setelit voi toimittaa myös paikan päälle toimistomme postiluukkuun samaan osoitteeseen. Tuodessasi seteleitä Smartumin toimistolle löydät pääoveltamme niille varatun postiluukun, johon kuoren voi tiputtaa. Luukusta mahtuu noin 3 cm paksuinen kuori. Muista laittaa mukaan täytetty tilityslomake.
Lisää kuoreen lähettäjän tiedot. Smartum ei vastaa postin kadottamista lähetyksistä, eikä lunasta ilman postimaksua lähetettyjä lähetyksiä. Suosittelemme kirjattuna kirjeenä lähettämistä. Jos lähetät tilityksen kirjattuna kirjeenä, voit lisätä lähetyksen vastaanottajan tietoihin asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteen asiakaspalvelu@smartum.fi.
Mistä saan lisää tilityslomakkeita?
Mikäli tilityslomakkeesi ovat loppuneet, voit tulostaa niitä lisää nettisivuiltamme. Tilityslomakkeet löydät nettisivujemme materiaalipankista kohdasta "Tilityslomakkeet".