Miten lisään työntekijät SmartumPlus-palveluun kun olen jakamassa etua?

Työntekijät tulee lisätä palveluun, jotta voit jakaa heille Smartum-etuja. Ryhmät-toiminto ja joustavan edun etuprosentti auttavat silloin, kun kaikille työntekijöille ei jaeta saman verran etuja.

Työntekijöiden lisääminen CSV-tiedoston avulla

Työntekijöiden liittäminen ryhmään

Mikäli haluat ottaa käyttöösi Ryhmät-ominaisuuden, luo SmartumPlus-palveluun ensin haluamasi ryhmät ja aloita vasta sitten työntekijöiden lisääminen.

Lue täältä ohjeemme ryhmien käyttöönotosta.


Työntekijöiden lisääminen yksittäin

Kun lisättäviä työntekijöitä on vähän, helpointa on lisätä heidät palveluun yksittäin.

1. Kirjaudu SmartumPlus-palveluun.
2. Siirry Työntekijät-välilehdelle. Klikkaa Lisää työntekijöitä -otsikon alta ”Lisää työntekijä”.



3. Täytä lomakkeeseen pakolliset tiedot: työntekijän sähköposti tai puhelinnumero sekä etuprosentti.

Etuprosentti ilmaisee, kuinka suuren osan SmartumPlus-eduista työntekijä saa. Jos etuprosentti on 100%, työntekijä saa käyttää kaikki edut täysimääräisesti. 

Lue lisää etuprosentin käytöstä täältä (ohje avautuu uuteen välilehteen).

4. Voit syöttää hallinnan helpottamiseksi työntekijän HR-ID:n omasta HR-järjestelmästänne. Voi halutessasi täyttää myös työntekijän etu- ja sukunimen, mutta nimitiedot vahvistetaan tai yliajetaan vahvan tunnistautumisen kautta kun edunkäyttäjä aktivoi edun käyttöönsä. Työntekijän etunimeä käytetään viestinnässä, mikäli se on täytetty.

5. Voit lisätä taulukkoon myös omia sarakkeita yrityksesi tarpeisiin, kuten kustannuspaikka tai toimipiste. Järjestelmään ei saa syöttää henkilökohtaisia tai arkaluonteisia tietoja, jotka eivät liity suoraan etujen jakamiseen. Lisää uusi sarake taulukon kolmen pisteen valikosta. Lisätty sarake näkyy taulukossa, CSV-pohjassa ja työntekijän sivulla.

5. Tallenna tiedot sivun alalaidasta Tallenna -painikkeesta. Muista lopuksi vahvistaa muutokset, jotta tekemäsi valinnat astuvat voimaan.



Työntekijöiden lisääminen ja päivittäminen CSV-tiedostolla

Täältä löydät ohjeet työntekijöiden lisäämiseen ja päivittämiseen CSV-tiedoston avulla. 


 

Työntekijöiden lisääminen ryhmään

Huomaathan, että ryhmät tulee luoda ensin. Lue ohjeemme täältä. Ohje avautuu uuteen välilehteen. Kun olet luonut ryhmät, voit lisätä henkilöt ryhmiin.

1. Lisääminen työntekijöiden listausnäkymässä: Klikkaa joko ”Lisää ryhmään” - painiketta Ryhmät-sarakkeen alla tai klikkaa kynäikonia sen työntekijän tietorivillä, kenet haluat lisätä/poistaa ryhmästä. Voit lisätä tai poistaa työntekijän ryhmästä klikkaamalla ryhmän päälle/pois.


2. Lisääminen työntekijänäkymästä: Klikkaa työntekijälistauksessa kyseessä olevan työntekijän tietorivillä olevaa ikonia päästäksesi työntekijäkortille. Voit lisätä tai poistaa työntekijän ryhmästä klikkaamalla ryhmän päälle/pois.