Tästä artikkelista löydät ohjeet yrityksen ja toimipisteiden tietojen hallintaan palveluntarjoajien verkkopalvelussa. Kerromme myös, milloin muutokset vaativat asiakaspalvelun apua ja miten saat yhteyden tukeen.
Artikkelin sisältö:
Miten hallinnoin käyttäjiä?
Miten hallinnoin toimipisteitä?
Miten pyydän uuden salasanan?
Miten vaihdan käyttäjän nimen?
Miten teen muutoksen sopimuksesta vastaavaan?
Viimeksi päivitetty: 20.2.2025
Kun haluat hallinnoida käyttäjiä ja toimipisteitä, aloita kirjautumalla Smartumin palveluntarjoajien verkkopalveluun.
Miten hallinnoin käyttäjiä?
-
Uusien käyttäjien lisääminen vaatii roolin "Sopimuksesta vastaava".
-
Kohdasta “Käyttäjähallinta” voit lisätä toisen “Sopimuksesta vastaavan” sekä “Tilittäjän”.
-
Sopimuksesta vastaavan roolilla voit lisäksi tarvittaessa poistaa samalla roolilla (sopimuksesta vastaava) toimivia käyttäjiä.
Lue lisää eri rooleista ja siitä, miten ne eroavat toisistaan.
Miten hallinnoin toimipisteitä?
Kohdasta “Toimipisteet” voit hallinnoida toimipisteitä ja toimipistekohtaisia käyttäjiä.
Kaikki yrityksen toimipisteet listautuvat “Toimipisteet-välilehden” aloitusnäkymään.
-
Voit lisätä uuden toimipisteen valitsemalla "Lisää toimipiste".
-
Täytä toimipisteen tietoihin ainakin pakolliset, punaisella tähdellä merkityt kentät.
-
Tässä näkymässä pääset myös valitsemaan, mitä Smartum-etuja toimipiste tarjoaa ja mitä Smartum-maksutapoja se hyväksyy.
-
-
Tämän jälkeen toimipiste menee “Odottaa hyväksyntää” -tilaan. Saat tiedon, kun toimipiste on hyväksytty.
Toimipisteet-välilehdellä voit myös:
- lisätä toimipisteelle käyttäjiä,
- muokata käyttäjien rooleja
- poistaa toimipisteitä.
Miten muokkaan toimipisteen käyttäjiä?
Muokkaa toimipisteen käyttäjiä osiossa ”Toimipisteet”.
- Aloita valitsemalla toimipiste, jonka käyttäjiä haluat muokata.
- Valitse sen jälkeen avautuvasta näkymästä kohta "Käyttäjät".
- Lisää käyttäjä painamalla ”Lisää käyttäjä”.
- Voit muokata käyttäjien rooleja valitsemalla haluamasi käyttäjä listauksesta ja painamalla ”Muokkaa rooleja”.
- Valitse sen jälkeen lisättävät tai poistettavat roolit.
- Halutessasi voit lisätä toimipisteelle roolin "Pääkäyttäjä".
Miten saan uuden salasanan?
Jos olet unohtanut salasanasi tai haluat jostain muusta syystä vaihtaa sen, voit tilata uuden salasanan palveluntarjoajien verkkopalvelun kirjautumissivulta.
Klikkaa kohdasta “Pyydä uusi salasana” ja täytä kenttään se sähköpostiosoite, jolla normaalisti kirjaudut verkkopalveluun. Jos sähköpostiosoitteellasi on käyttäjätili verkkopalvelussamme, saat uuden salasanan sähköpostiisi.
Miten vaihdan käyttäjän nimeä?
Et voi vaihtaa käyttäjän nimeä itse.
Lähetä uudet nimitiedot Turvapostilla näiden ohjeiden mukaan.
Smartti ohjaa sinut täyttämään esitietolomakkeen, joka nopeuttaa palvelupyyntösi käsittelyä.
Miten teen muutoksia sopimuksesta vastaavan rooliin?
Jos sopimuksesta vastaava on lähtenyt yrityksen palveluksesta, et voi muuttaa roolia itse.
Ota yhteyttä asiakaspalveluun Chatbot-Smartin kautta. Smartti ohjaa sinut täyttämään esitietolomakkeen, joka nopeuttaa palvelupyyntösi käsittelyä.