1. Help Center
  2. Palveluntarjoajille
  3. Tietojen päivitys ja verkkopalvelun käyttö

Miten käytän Smartum-verkkopalvelua eri rooleilla?

Palveluntarjoajana voit kirjautua Smartumin verkkopalveluun tästä. Verkkopalvelussa voit tarkastella ja hallinnoida maksuja, tilityksiä sekä tietojasi.
  • Voit katsella verkkopalvelua ja tehdä muutoksia sopimuksesta vastaavan, toimipisteen pääkäyttäjän tai tilittäjän roolilla. Näistä rooleista sinulla voi olla käytössäsi yksi tai useampi.
  • Roolivalikon näet sivun vasemmasta yläkulmasta, ja yläkulman vetovalikosta voit vaihtaa roolivalintaa. Ylemmästä vetovalikosta valitset, minkä yrityksen tai toimipisteen tietoja tarkastelet tai muokkaat.

Sopimuksesta vastaava

  • Sopimuksesta vastaavana pääset muokkaamaan toimipisteiden tietoja, tarkastelemaan tilityksiä sekä lisäämään käyttäjiä ja uusia toimipisteitä.
  • ”Toimipisteet”-osiossa on listattuna yrityksen toimipisteet. Toimipisteen tietoja voi muokata kynäsymbolin kautta ja toimipisteen käyttäjiä käyttäjäpainikkeen kautta.
  • Sivun yläreunasta löytyy ”Lisää toimipiste”-painike, jonka kautta voit lisätä uusia toimipisteitä.
  • Yrityksen tietoja pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan kohdasta ”Asiakkuuden tiedot”. Tilitykset näet kohdasta ”Tilitysraportti”. Voit ladata tilitysraportteja Excel- ja PDF-tiedostoina.

Toimipisteen pääkäyttäjä

  • Kirjautuessasi sisään toimipisteen pääkäyttäjänä voit tarkastella veloitushistoriaa ja muokata toimipisteen tietoja sekä käyttäjätietoja.
  • Toimipisteen tietoja ja käyttäjätietoja voit muokata kohdista ”Toimipisteen hallinnointi” ja ”Toimipisteen käyttäjät”.

Tilittäjä

  • Tilittäjän roolilla on mahdollista tarkastella ja ladata raportteja.
  • Tilitykset näet kohdasta ”Tilitysraportti”. Voit ladata tilitysraportteja Excel- ja PDF-tiedostoina.
  • Tilittäjäroolillisen sähköpostiin lähetetään tilitysten mukana lähetettävät tilityslaskelmat.