1. Help Center
  2. Työntekijöille
  3. Maksaminen ja sovelluksen käyttäminen

Miksi en pääse kirjautumaan SmartumPay-sovellukseen?

Salasanalla kirjautuminen on poistunut käytöstä, kirjauduthan pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.

Viimeksi päivitetty: 9.4.2025

Tästä artikkelista löydät yleisimpiä ratkaisuja kirjautumisongelmiin. Suurin osa kirjautumiseen liittymistä ongelmista ratkeaa seuraavasti:

1. Asenna sovellus uudelleen ja kirjaudu vahvalla tunnistautumisella

2. Käytä etuja maksamalla selaimessa

3. Kirjautuminen onnistuu mutta edut eivät näy?

Huomioithan, että emme suosittele kirjautumaan ulos SmartumPay-sovelluksesta jokaisen käyttökerran päätteeksi. 

Asenna SmartumPay-sovellus uudelleen

Joillain puhelimilla sovelluksen päivittäminen ei riitä, vaan sovellus tulee asentaa uudelleen.

  1. Poista SmartumPay-sovellus.
  2. Käynnistä puhelin uudelleen, jotta taustalla olevat sovellukset sulkeutuvat.
  3. Lataa ja asenna sovellus uudelleen puhelimesi sovelluskaupasta.
  4. Tunnistaudu sovellukseen Mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillasi.

Käytä etuja tekemällä maksu selaimessa

Jos edellä mainitut keinot eivät toimi, kokeile maksua selaimessa.

Toimi näin:

  1. Avaa internetselain ja kirjoita osoitteeksi pay.smartum.fi jolloin Käyttöpaikkahaku avautuu.
  2. Kirjoita hakukenttään palveluntarjoaja, jolle haluat maksun suorittaa ja paina Tee maksu -painiketta
  3. Syötä summa sille varattuun kenttään
  4. Valitse maksutavaksi Maksan Smartumin työsuhde-edulla ja paina Jatka maksamaan
  5. Sinut ohjataan vahvaan tunnistautumiseen ja maksun suorittamiseen. Kun maksu on onnistunut, saat kuitin. 

Kirjautuminen onnistuu mutta edut eivät näy?

Tutustu tukiartikkeliin Miksi etuni eivät näy SmartumPay-sovelluksessa?