Eivätkö etusi näy SmartumPay-sovelluksessa? Tästä artikkelista löydät yleisimmät syyt ja ratkaisut ongelmaan.
Artikkelin sisällysluettelo:
Näin saat edut näkyviin – kokeile ensin näitä
Työnantajasi on vaihtanut Smartum Saldo -eduista Smartum Plus -etuun
Olet esimerkiksi perhe- tai opintovapaalla
Työsuhteesi on päättynyt
Etusi ovat vanhentuneet
Työnantajasi on tehnyt etuihin muutoksia
Muutos työaikaan tai etujen määrään
Työnantajasi on muuttanut etukäytänteitä
Viimeksi päivitetty: ke 29.1.2025.
Tarkista nämä asiat ensin:
1. Varmista, että olet aktivoinut edut käyttösi saamastasi sähköpostista. Sähköpostissa oleva linkki on kertakäyttöinen, joten jos ilmoittautuminen on jäänyt kesken tai et ole saanut sähköpostia, ota yhteyttä työnantajaasi.
2. Poista sovellus puhelimestasi. Käynnistä laite uudelleen taustalla olevien sovellusten sulkemiseksi, ja asenna sovellus uudelleen.
3. Kirjaudu sisään vahvalla tunnistautumisella, eli mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillasi. Älä käytä käyttäjätunnusta ja salasanaa.
Jos edut eivät vieläkään näy, tarkista nämä:
- Työnantajasi on siirtynyt Smartum Plus -etuihin (näin kirjaudut sovellukseen).
Jotta voit käyttää Smartum Plus -etuja:
- Lataa SmartumPay-sovellus, jos sinulla ei ole sitä vielä.
- Kirjaudu sisään vahvalla tunnistautumisella – käytä verkkopankkitunnuksiasi tai Mobiilivarmennetta.
- Jos sinulla on sovellus, mutta et pääse kirjautumaan, poista sovellus puhelimestasi ja asenna se uudelleen.
Oletko aiemmin kirjautunut Smartum-tunnuksilla?
Jos olet aiemmin käyttänyt sovellukseen kirjautumiseen Smartum-tunnuksia, kirjaudu ensin ulos sovelluksesta ja sen jälkeen uudelleen sisään vahvalla tunnistautumisella.
Jos et tiedä onko käytössäsi Smartum Saldo vai Smartum Plus, lue lisää täältä.
- Jos olet ollut esimerkiksi opinto- tai vanhempainvapaalla, on mahdollista, että edut eivät ole olleet käytössä vapaan aikana. Työnantajilla on erilaisia käytäntöjä tämän säätelyn suhteen. Kysythän asiaa siis työnantajaltasi.
- Jos työsuhteesi on päättynyt, työnantajasi on voinut poistaa edut käytöstäsi.
- Jos edut ovat vanhentuneet, eivät ne enää näy sovelluksessa. Huolehdithan siis että vanhenemispäivä on tiedossasi, jotta edut tulee käytetyksi ennen vanhenemista. Vanhentuneita etuja ei voi käyttää.
- Jos työnantajasi on tehnyt muutoksia Smartumin tilausportaalissa, edut eivät välttämättä enää näy sovelluksessa. Tarkista asia ensin työnantajaltasi. Jos työnantaja ei osaa kertoa syytä, hän voi olla yhteydessä Smartumin asiakaspalveluun.
- Työaikamuutokset ja etujen määrä. Jos työaikasi on muuttunut kokoaikaisuudesta osa-aikaisuuteen, työnantajasi on voinut muuttaa myös etuprosenttiasi.
- Jos olit jo käyttänyt koko etumäärän, johon sinulla muutoksen jälkeen olisi oikeus, etuja ei välttämättä enää näy SmartumPay-sovelluksesi Tilit-osiossa.
- Työnantaja on tehnyt muutoksia etukäytänteisiin. Työnantajalla on oikeus muuttaa yrityksen etukäytänteitä, mikä saattaa vaikuttaa siihen, mitä etuja työntekijöillä on käytettävissään.