1. Help Center
  2. Työntekijöille
  3. Edun käyttöönotto ja etuun ilmottautuminen

Miksi etuni eivät näy SmartumPay -sovelluksessa?

Tästä artikkelista voit tarkistaa, miksi etusi ei näy SmartumPay -sovelluksessasi

Tarkista nämä asiat ensin:


1. Varmista, että olet aktivoinut edut käyttösi saamastasi sähköpostista. Sähköpostissa oleva linkki on kertakäyttöinen, joten jos ilmoittautuminen on jäänyt kesken tai et ole saanut sähköpostia, ota yhteyttä työnantajaasi.

2. Poista sovellus puhelimestasi. Käynnistä laite uudelleen taustalla olevien sovellusten sulkemiseksi, ja asenna sovellus uudelleen.

3. Kirjaudu sisään vahvalla tunnistautumisella, eli mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksillasi. Älä käytä käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Muita mahdollisia syitä siihen, ettei edut näy sovelluksessa:

  • Työnantajasi on siirtynyt käyttämään Smartum Saldo -edun sijaan Smartum Plus -etuja. Tässä tapauksessa jos käytössäsi on aiemmin ollut Smartum Saldo -etu, et voi kirjautua SmartumPay-sovellukseen käyttäen vanhaan etuusi liittyviä käyttäjätunnuksia, koska käytössäsi on nyt Smartum Plus -edut. Lataa SmartumPay-sovellus ja kirjaudu sisään käyttäen vahvaa tunnistautumista.

    Huom! Jos olet aiemmin kirjautunut sovellukseen Smartum-tunnuksilla, kirjaudu ensin ulos sovelluksesta, ja sen jälkeen kirjaudu sisään käyttäen vahvaa tunnistautumista eli verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella.
  • Mikäli olet ollut esimerkiksi opinto- tai vanhempainvapaalla, on mahdollista, että edut eivät ole olleet käytössä vapaan aikana. Työnantajilla on erilaisia käytäntöjä tämän säätelyn suhteen. Kysythän asiaa siis työnantajaltasi.
  • Mikäli työsuhteesi on päättynyt, on työnantajasi mahdollisesti poistanut edut käytöstäsi.
  • Mikäli edut ovat vanhentuneet, eivät ne enää näy sovelluksessa. Huolehdithan siis että vanhenemispäivä on tiedossasi, jotta edut tulee käytetyksi ennen vanhenemista. Vanhentuneita etuja ei voi käyttää.
  • Edut ovat saattaneet poistua näkyvistä, jos työnantaja on tehnyt tilausportaalissa muutoksia. Kysythän asiaa siis työnantajaltasi. Mikäli työnantaja ei tiedä, mistä kyseinen ongelma voi johtua, tulee työnantajan olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Jos et tiedä onko käytössäsi Smartum Saldo vai Smartum Plus, lue lisää täältä.