Tämä artikkeli selventää, mitä viestejä edunkäyttäjille lähetetään ja milloin.
Edunkäyttäjien ilmoitukset ja viestit
Edunkäyttäjien ilmoitukset ja viestit
Mikäli tilaat vuoden 2025 edut etukäteen, edunkäyttäjät saavat ilmoituksen uusista eduista heti vuoden alussa, 1.1.2025
SmartumPlus hoitaa automaattisesti edun aktivointiviestien ja muistutusten lähettämisen. Viesti lähetetään ilmoitetun edunkäyttäjän yhteystiedon mukaisesti.
Mikäli edunkäyttäjälle on ilmoitettu sekä puhelinnumero että sähköpostiosoite, viestimme ensisijaisesti sähköpostin kautta. Jos sähköpostiosoitetta ei ole, aktivointiviesti toimitetaan tekstiviestinä.
-
Ilmoitus uudesta edusta:
Smartum-edut aktivoidaan ensimmäisellä kerralla aktivointiviestin kautta. Viesti sisältää tiedot jaetusta edusta ja linkin sen aktivoimiseen. Viesti lähetetään, kun etu astuu voimaan.
Mikäli tilaat vuoden 2025 edut ennakkoon, edunkäyttäjät saavat ilmoituksen uusista eduista heti vuoden alussa, 1.1.2025 -
Ilmoitus päivitetystä edusta:
Kun etua päivitetään, esimerkiksi lisätään uusia summia tai etuja, edunkäyttäjä saa viestin muutoksista. Mikäli edunkäyttäjä ei ole vielä aktivoinut etuaan, hänelle lähetetään samalla muistutus aktivoinnista. - Ilmoitus vanhenevista eduista:
Järjestelmä lähettää automaattisesti muistutuksen, kun etujen voimassaoloaika on päättymässä. Viesti sisältää tiedot vanhenevista eduista ja vinkkejä niiden käyttämiseen.
Muistutisviestin lähetys
SmartumPlus hoitaa automaattisesti edun aktivointiviestien ja muistutusten lähettämisen. Tarvittaessa voit kuitenkin lähettää erillisen muistutusviestin edunkäyttäjille, jotka käyttävät joustavaa- tai lounasetua.
Huom! Muistutus koskee vain joustavaa- ja lounasetuja.
Pyöräetuun liittyviä muistutuksia ei voi lähettää.
- Muistutusviestin lähetys edunkäyttäjät näkymästä:
- Avaa Edunkäyttäjät -näkymä ja etsi oikea edunkäyttäjä.
- Valitse rivin kolmen pisteen valikosta "Lähetä muistutusviesti".
- Muistutusviestin lähetys edunkäyttäjän näkymästä:
- Avaa edunkäyttäjät -näkymä ja etsi oikea edunkäyttäjä.
-
Siirry edunkäyttäjän näkymään klikaamalla edunkäyttäjän riviä.
-
Valitse näkymän kolmen pisteen valikosta "Lähetä muistutusviesti".
Ongelmatilanteet
Mikäli edunkäyttäjät eivät saa etuviestejä tarkista:
- Onko edunkäyttäjän sähköposti kirjoitettu oikein. Jos sähköpostiosoite on virheellinen, voit päivittää sen ja lähettää viestin uudelleen.
- Tarkista ettei yrityksen sähköpostipalvelin estä Smartumilta lähetettyjä viestejä.
Pyydä IT-osastoa tarkistamaan roskapostiasetukset ja hyväksymään viestit lähettäjältä @smartum.fi. - Mikäli ongelma ei ratkea, ota yhteyttä osoitteeseen tilaajat@smartum.fi.