epassixsmartum

Epassi yhdistää voimansa Smartumin kanssa ja vahvistaa laajentumistaan Euroopassa

Epassi, yksi Euroopan johtavista henkilöstöetujen maksupalveluiden tarjoajista, on yhdistänyt voimansa suomalaisen Smartumin kanssa. Tämä yrityskauppa tukee Epassin kasvutavoitteita ja vahvistaa yhtiön osaamista henkilöstöetumarkkinoilla.

”Smartum on pioneeri ja uranuurtaja työntekijöiden hyvinvoinnin edistämisessä Suomessa. Olemme innoissamme siitä, että nyt kaksi suomalaista innovatiivista yritystä ja niiden perustajat yhdistävät osaamisensa ja vievät sitä maailmalle pääomistajiemme tukemana”, toteaa Epassi Groupin toimitusjohtaja Pekka Rantala.

Kaupan yksityiskohtia ei julkisteta eivätkä yhtiöt kommentoi niitä. Yhdistymisen myötä Smartum siirtyy osaksi Epassi Groupia, joka toimii jo entuudestaan Suomen lisäksi Ruotsissa, Iso-Britanniassa, Irlannissa, Italiassa, Saksassa ja Hollannissa. Myyjästä The Orange Companystä tuli samalla yksi Epassin osakkenomistajista.

”Smartum on perheyrityksemme kaiken alku ja voimien yhdistäminen Suomesta kansainväliseksi ponnistaneen Epassin kanssa on valtava mahdollisuus ja harkittu päätös. Lähdemme ylpeinä viemään suomalaista osaamista ja tuotetta maailmalle yhdessä. Suomalaisen työelämän ja työsuhde-etutoimialan kehittäminen on meille sydänasia ja siksi olemme iloisia, että tarina jatkuu yhtenä Epassin omistajana”, kertoo Smartumin toimitusjohtaja Anni Hyökyvaara.

Kumppanuuden myötä yhtiö pystyy panostamaan entistäkin enemmän mm. tuotekehitykseen ja täten palvelemaan asiakkaitaan, kumppaneitaan ja käyttäjiään paremmin sekä monipuolisemmin tulevaisuudessa. Tämä tulee näkymään entistä laajempana palveluvalikoimana sekä kattavampina ja joustavampina tuoteratkaisuina.

”Olemme kaikki erittäin innoissamme kaikista niistä mahdollisuuksista, joita tämä yhteistyö tuo tullessaan. Nyt keskitymme kuitenkin jatkamaan liiketoimintaamme molemmissa yrityksissä kuten aiemminkin. Haluamme tarjota Epassin ja Smartumin asiakkaille, käyttäjille sekä kumppaneille parhaan mahdollisen tuotteen ja palvelun. Olemme sitoutuneita työhömme suomalaisen työhyvinvoinnin  parantamisessa ja tämän työn parissa jatkamme edelleenkin”, summaa Epassi Finlandin toimitusjohtaja Niklas Löfgren.

Aleksi Miikkulainen
CMO
Epassi Group
aleksi.miikkulainen@epassi.com

Epassi
Vuonna 2007 Helsingissä perustettu Epassi on henkilöstöetujen mobiilimaksujen markkinajohtaja Pohjoismaissa, Saksassa, Hollannissa, Italiassa sekä Iso-Britanniassa ja Irlannissa. Epassin ainutlaatuinen ja skaalautuva ratkaisu yhdistää kaikki edut yhteen käyttäjäystävälliseen palveluun.

Epassi Group palvelee yli 30 000 työnantajaa ja heidän lähes 17 miljoonaa työntekijäänsä ja sillä on kumppaneina 80 000 palveluntarjoajaa. Epassi on johtava fintech-alan yhtiö, jonka Financial Times on palkinnut yhtenä nopeimmin kasvavista yrityksistä Euroopassa vuosina 2022, 2023 ja 2024. Talouselämä 500 -selvitys noteerasi Epassin 111. suurimmaksi yritykseksi Suomessa.

Epassi – Boosting everyday wellbeing.
www.epassi.fi

Smartum
Smartum on suomalainen perheyritys ja hyvinvointia tukevien työsuhde-etujen pioneeri, joka lanseerasi ensimmäisenä toimijana Liikuntasetelin vuonna 1995 ja Kulttuurisetelin vuonna 2009. Smartumin ennakkoluuloton työ suomalaisen työelämän kehittämiseksi ja aktiivinen vuoropuhelu päättäjien kanssa on mahdollistanut suomalaisille palkansaajille verovapaat liikunta- ja kulttuuriedut jo yli 25 vuotta.

Smartumin tarjoamista eduista nauttii yli 500 000 suomalaista ja sen palveluverkostoon kuuluu noin 30 000 palvelualan yritystä.

Smartum – Yksilöllisen hyvinvoinnin edistäjä.
www.smartum.fi