Smartum luopuu muovisista maksukorteista vuoden 2020 lopussa. Sähköisillä Smartum-eduilla maksaminen siirtyy SmartumPay-mobiilisovellukseen, ja lahjoitamme jokaisesta 15.1.-15.2.2020 tehdystä mobiilimaksusta 10 senttiä John Nurmisen Säätiölle. Asiakkaillemme muutos tuo arjen helppoutta ja kustannussäästöjä.
Smartum haluaa edistää muovitonta tulevaisuutta ja parantaa samalla asiakaskokemusta. Luovumme kokonaan muovisista maksukorteista vuoden 2020 lopussa. Vuoden 2021 alusta alkaen Smartumin maksukortit eivät enää toimi maksuvälineinä verkostoomme kuuluvien palveluntarjoajien toimipisteissä. Vauhdittaaksemme maksamisen siirtymistä mobiiliin lahjoitamme jokaisesta 15.1.-15.2.2020 SmartumPay-mobiilisovelluksella tehdystä maksusta 10 senttiä John Nurmisen Säätiölle Itämeren suojeluun. Lahjoituskampanjan saattelemana kutsumme kaikki asiakasryhmät mukaan siirtymään muovista mobiiliin ja tekemään samalla hyvää ympäristölle.
Mobiilimaksu helpottaa noin 250 000 työntekijän arkea
Smartumin muovisia maksukortteja käyttää tällä hetkellä noin 250 000 työntekijää, joille työnantajat tarjoavat sähköisiä etuja. Eduista lounas-, liikunta- sekä liikunta- ja kulttuurietua voi tällä hetkellä käyttää Smartumin maksukortilla. Vuonna 2019 korteilla tehtiin yhteensä 1,3 miljoonaa maksua.
”Asiakkaamme ovat toivoneet helppokäyttöistä mobiilimaksua, ja kehitimme viime keväänä SmartumPay-sovelluksen tähän tarpeeseen. SmartumPaylla työsuhde-edut kulkevat kännykässä ja ovat siten lähes aina mukana. Maksamisen lisäksi sovelluksesta voi näppärästi tarkistaa käytettävissä olevien etujen määrän sekä voimassaoloajan, joten edut tulee varmasti käytettyä ajoissa. SmartumPay on muoviton ja mutkaton vaihtoehto”, toteaa Smartumin johtaja Suvi Widgren.
SmartumPayn myötä työnantajat säästävät kustannuksissa, kun heidän ei tarvitse tilata työntekijöille maksukortteja. Säästetyt eurot voidaan sijoittaa suoraan työntekijöiden hyvinvointiin. Palveluntarjoajat puolestaan säästävät transaktiokuluissa. Siirtämällä eduilla maksamisen digikanaviin. Haluamme siis palvella asiakkaitaan entistä paremmin. Samalla korteista luopuminen on palvelus ympäristölle ja Smartumille selkeä arvovalinta.
”Puhtaan luonnon merkitystä meidän jokaisen hyvinvoinnille ei voi kiistää. Hyvinvointia edistävänä yhtiönä koemme siis luonnolliseksi edistää myös vihreitä arvoja. Meillä onkin ollut peiliin katsomisen paikka. Muovikorteista luopumisen jälkeen tartumme muihin liiketoimintamme osa-alueisiin, joissa voimme parantaa ympäristöystävällisyyttä”, lupaa Widgren.
John Nurmisen Säätiössä Smartumin päätös ja lahjoituskampanja otettiin ilahtuneina vastaan.
”Smartum on kehittänyt fiksun tavan vähentää muovin käyttöä omassa toiminnassaan. Olemme iloisia siitä, että muovittomaan vaihtoehtoon siirtyminen on myös kytketty Itämeren suojeluun. Näin Smartum on omalla sarallaan nostamassa esiin Itämeren merkitystä meille suomalaisille – ja tietysti mukana pelastamassa Itämerta ja sen perintöä tuleville sukupolville”, toteaa John Nurmisen Säätiön varainhankintajohtaja Erkki Salo.
Etuja käyttävät ja palveluntarjoajat ovat avainasemassa
Palveluntarjoajaverkostossamme on yhteensä 22 000 toimipistettä, joten mahdollisuuksia etujen käyttöön riittää.
”Työskentelemme aktiivisesti tehdäksemme mobiilisovellukseen siirtymisen sujuvaksi kaikille asiakasryhmillemme. Kehitämme SmartumPay-maksutapaa jatkuvasti, jotta se palvelisi niin palveluntarjoajia, työnantajia kuin etuja käyttäviä työntekijöitä parhaalla mahdollisella tavalla. Vuoden loppuun mennessä kaikki verkostomme palveluntarjoajat vastaanottavat SmartumPay-maksuja, joten etuja voi käyttää mobiilisti kymmenissä tuhansissa eri käyttökohteissa. Kutsummekin kaikki asiakasryhmämme mukaan talkoisiin ja siirtymään muovista mobiiliin,” sanoo Widgren.
Ilmainen SmartumPay-sovellus on ladattavissa sovelluskaupoista.
Jäikö kysyttävää?
Kokosimme Help Centeriin kysymyksiä ja vastauksia Visa-kortista mobiilimaksuun siirtymiseen liittyen.