Poikkeusolot yllättivät suomalaiset koronatilanteen kärjistyessä keväällä myös kotimaassa. Smartumilla reagoitiin tilanteeseen nopeasti, ja maaliskuussa tiedotimme jatkavamme kaikkien ennen 30.9.2020 vanhenevien sähköisten liikunta-, liikunta ja kulttuuri-, työmatka- ja hierontaetujen voimassaoloaikaa kolmella kuukaudella.
Sittemmin olemme oppineet paljon uutta ja elämä on päässyt jatkumaan niin sanotun uuden normaalin puitteissa. Me Smartumilla kuitenkin haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen, joten olemme päättäneet jatkaa sähköisten saldo-etujemme voimassaoloaikaa vielä kuudella kuukaudella. Voimassaoloajan jatkaminen koskee kaikkia sähköisiä etuja, jotka vanhenevat aikavälillä 15.9.-31.12.2020. Myös vuonna 2020 tilattujen SmartumPlus-etujen voimassaoloaikaa pidennetään siten, että ne ovat voimassa vuoden 2021 loppuun asti.
Päätöksen myötä sähköisten Smartum-etujen käyttäjät saavat rauhassa hyödyntää etunsa juuri heille mieluisalla tavalla vielä ensi vuodenkin puolella. Ainoastaan käytetty etu on työntekijöiden hyvinvoinnille merkityksellinen etu – päätöksellä voimme tukea etujemme käyttäjien hyvinvointia vielä paremmin.
Päätös ei kosketa paperisia Smartum-seteleitä. Jo jaettuihin paperisiin seteleihin on painettu voimassaoloaika vuoden 2020 loppuun saakka, joten valitettavasti setelien voimassaoloajan pidentäminen ei ole mahdollista.
Smartumeiden käyttäminen on digitaalisten maksutapojemme ansiosta hyvin turvallista – maksunteko onnistuu niin etänä kuin SmartumPay-mobiilisovelluksella paikan päällä turvavälin päästä. SmartumPaysta voit mutkattoman maksamisen lisäksi tarkistaa saldosi määrän ja voimassaoloajan. Myös yhä useamman palveluntarjoajan omilla verkkosivuilla palvelut voi maksaa Smartum-verkkomaksulla näppärästi etänä. Tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista verkostomme yksittäisten palveluntarjoajien palveluihin saat suoraan palveluntarjoajalta.